1. Ukończyłem kurs, ale nie otrzymałem/łam certyfikatu.

Certyfikat otrzymuje zarejestrowany użytkownik platformy, który wcześniej ukończył wszystkie elementy szkolenia (tj. lekcje i testy). Ukończenie ostatniego z zasobów szkolenia (np. testu wiedzy) powoduje pojawienie się okna z gratulacjami:

Obraz 1.
Kursy online
Po kliknięciu w guzik „Przejdź do certyfikatu” zostaniesz poproszony o dokonanie oceny kursu. Klikając w gwiazdki decydujesz w 5 punktowej skali o poziomie kursu w trzech kategoriach oceny.

Obraz 2.
Kursy online
Po dokonaniu oceny kursu, pojawi się guzik „pobierz certyfikat”, który prowadzi do dokumentu potwierdzającego ukończenie kursu.

Obraz 3.
Kursy online

2. Po kliknięciu w lekcję wybranego kursu, nie pojawia się żadna treść/okno.

Każdy kurs zbudowany jest z rozdziałów, na które składają się 2 rodzaje zasobów – lekcje i testy. Lekcje i testy zawierają treść merytoryczną prezentowaną przez przeglądarkę internetową na komputerze i urządzeniach mobilnych (z dostępem do Internetu). Po zapisaniu się na kurs i uruchomieniu go, dostajemy się do wszystkich zasobów kursu, które są podzielone na rozdziały. Poniższa grafika przedstawia przykładowy podział zasobów kursu:

Obraz 4.
Kursy online
Po kliknięciu w wybrany zasób powinna pojawić się treść merytoryczna prezentowana na stronie w postaci okna (pop-up-u) uruchamianego automatycznie przez przeglądarkę internetową:

Obraz 5.
Kursy online
Część przeglądarek internetowych w celu bezpieczeństwa domyślnie blokuje możliwość pojawienia się okienek. W sytuacji, w której po kliknięciu w lekcję nie pojawia się okno z prezentacją kursu, należy zezwolić przeglądarce internetowej na pojawienie się okna (pop-up-u). Jak to zrobić? W zależności od tego, z jakiej przeglądarki internetowej korzystasz, zezwolenie wydaje się w inny sposób:

Google Chrome
Po kliknięciu w guzik obok paska adresu strony, pojawi się okienko konfiguracyjne. Tam, przy ustawieniach „Pop-upy i przekierowanie”, należy wybrać z rozwijanego menu opcje „zezwalaj”. Tak, jak przedstawia poniższa grafika:

Obraz 6.
Kursy online

FireFox
Po kliknięciu w lekcję kursu pojawi się pasek alertu powiadamiający o problemie. Klikając w guzik „Opcje” w prawym górnym roku, rozwinie się proste menu – z którego należy wybrać opcje „Pozwól akademia.parp.gov.pl otwierać wyskakujące okna”.

Obraz 7.
Kursy online

Microsoft Edge
Po kliknięciu w lekcję kursu pojawi się komunikat powiadamiający o problemie. Kliknięcie w niego wywoła proste okno konfiguracyjne, w którym należy wybrać pierwszą opcję ustawień „Zawsze zezwalaj na wyskakujące okienka i przekierowania w witrynie https://akademia.parp.gov.pl”. Następnie należy kliknąć w guzik „Gotowe”.

Obraz 8.
Kursy online

Safari
Po kliknięciu w lekcję kursu, na pasku adresu strony pojawi się ikona z dwoma prostokątami (Obraz 9.). Po kliknięciu na nią, zablokowane okno lekcji zostanie odblokowane i na ekranie uruchomi się lekcja kursu (jeśli okno lekcji nie uruchomi się automatycznie, należy odświeżyć stronę).

Obraz 9.
Kursy online W celu odblokowanie wyskakujących okienek dla strony Akademia PARP na stałe, należy kolejno przejść: Safari > Ustawienia > Witryny > Okna wyskakujące (po lewej stronie) > akademia.parp.gov.pl Przy nazwie „akademia.parp.gov.pl” należy wybrać opcję „Pozwól”, a następnie po wyłączeniu ustawień, należy odświeżyć stronę.

3. Co należy zrobić, aby zapisać się na kurs?


1) Rejestracja
W celu uruchomienia kursu niezbędne jest założenie konta użytkownika. Konto użytkownika można utworzyć uruchamiając link: https://akademia.parp.gov.pl/login/. Po uruchomieniu linku, w pierwszej kolejności należy kliknąć guzik „Zarejestruj się” (Obraz 10.).

Obraz 10.
Kursy online
Po kliknięciu w guzik „Zarejestruj się” pojawi się okno z Regulaminem Akademii PARP. Po zapoznaniu się z Regulaminem należy kliknąć w czerwony guzik „Dalej”, który znajduje się na dole strony (Obraz 11.).

Obraz 11.
Kursy online
Po kliknięciu guzika „Dalej” pojawi się okno z Polityką Prywatności Akademii PARP. Po zapoznaniu się z Polityką Prywatności należy kliknąć w czerwony guzik „Dalej”, który znajduje się na dole strony (Obraz 12.).

Obraz 12.
Kursy online
Kolejnym krokiem będzie zaakceptowanie Regulaminu oraz Polityki Prywatności Akademii PARP. W celu ich akceptacji należy zaznaczyć dwa okienka zgód (checkbox) a następnie kliknąć czerwony guzik „Dalej” (Obraz 13.).

Obraz 13.
Kursy online
Po kliknięciu guzika „Dalej” pojawi się Formularz rejestracyjny z polami do wypełnienia. Po wypełnieniu pustych pól odpowiednimi danymi (przykładowy wypełniony formularz przedstawia Obraz 14.) należy kliknąć w czerwony guzik „Utwórz moje nowe konto”.

Obraz 14.
Kursy online
Po uruchomieniu guzika pojawi się informacja z prośbą o zajrzenie do skrzynki elektronicznej (skrzynki adresu e-mail użytego podczas rejestracji), na którą została wysłana wiadomość mailowa z linkiem aktywującym konto użytkownika. Kliknij w czerwony guzik „Kontynuuj” (Obraz 15. przedstawia opisany powyżej komunikat).

Obraz 15.
Kursy online
Kolejnym krokiem będzie potwierdzenie adresu e-mail podanego podczas rejestracji konta użytkownika. W tym celu należy uruchomić i zalogować się na skrzynkę mailową podaną podczas rejestracji, odszukać wiadomość, której nadawcą jest Akademia PARP i kliknąć w link aktywacyjny. Jeśli nie otrzymałeś wiadomości mailowej na swoją odbiorczą skrzynkę elektroniczną, sprawdź SPAM. Po kliknięciu w link aktywacyjny użytkownik zostanie przeniesiony na stronę Akademii PARP, gdzie pojawi się informacja: „Twoja rejestracja została potwierdzona”. Następnie należy kliknąć czerwony guzik „Kontynuuj”, który przeniesie Cię do przewodnika po Twoim kokpicie (okno przewodnika znajduje się na poniżej przedstawionym Obrazie 16.). Kliknij „Dalej”, jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o kokpicie, kliknij „Zamknij przewodnik”, aby zamknąć okno przewodnika.

Obraz 16.
Kursy online
Gratulacje, udało Ci się założyć konto użytkownika na portalu Akademia PARP.

2) Logowanie
Strona do logowania jest dostępna pod adresem: https://akademia.parp.gov.pl/login/. Kliknij w podany link i uzupełnij puste pola o dane do logowania. W miejsce „Użytkownik” wpisz pełen adres mailowy, który został podany przy zakładaniu konta, a w pole zatytułowane „Hasło” – przypisane do konta hasło. Po wypełnieniu pustych pól, kliknij guzik „Zaloguj się” (poniższy Obraz 17. przedstawia przykładowe wypełnienie pól do logowania).

Obraz 17.
Kursy online

3) Zapisanie się na kurs i jego realizacja
W celu zapisania się na kursy należy zalogować się na swoje konto użytkownika. Chcąc wyświetlić pełną listę kursów prosimy kliknąć w zakładkę zatytułowaną „SZKOLENIA” (zaznaczoną na Obrazie 18.), która jest usytuowana w menu głównym znajdującym się na górze portalu Akademia PARP.

Obraz 18.
Kursy online
Pod zakładką „SZKOLENIA” rozwinie się pasek z dwoma zakładkami. Kolejnym krokiem będzie kliknięcie w zakładkę „Kursy online” (Obraz 19. Wskazuje miejsce zakładki).

Obraz 19.
Kursy online
Po kliknięciu w zakładkę „Kursy online” zostaniesz przeniesiony do strony ze wszystkimi kursami, jakie znajdują się w ofercie Akademii PARP. Wybierz kategorię kursów, która Cię interesuje lub zjedź w dół strony, aby wyświetlić wszystkie kursy (Obraz 20. przedstawia kategorie kursów).

Obraz 20.
Kursy online
Po kliknięciu w wybraną zakładkę menu głównego (w tym przypadku wybrano „MARKETING”) zostaniesz przeniesiony do listy kursów z tej kategorii (widok na Obrazie 21.).

Obraz 21.
Kursy online
Kliknij w wybrany kurs, by uruchomić podstronę z kursem. Na każdej podstronie kursu znajduje się guzik „Zapisz się na kurs” (zaznaczony na żółto na Obrazie 22.) – po kliknięciu w ten guzik zostaniesz zapisany na kurs. Zawartość kursu będzie znajdowała się na dole strony. Użyj bocznego suwaka, aby wyświetlić treści znajdujące się poniżej (suwak zaznaczony na czerwono na Obrazie 22.).

Obraz 22.
Kursy online
Kurs stworzony jest w formie materiałów dostępnych online. Kliknij w wybraną lekcję, aby otworzyć wyskakujące okienko z kursem (Obraz 23. pokazuje przykładowe lekcje, które można uruchomić w wyskakującym oknie). Jeśli pojawił się problem z pojawieniem się lekcji kursu na ekranie Twojego komputera lub urządzenia mobilnego – postępuj zgodnie z punktem 2 niniejszego FAQ.

Obraz 23.
Kursy online


4. Czy mogę zmienić swoje dane (imię, nazwisko)?

Dane znajdujące się na koncie użytkownika (w tym imię i nazwisko) mogą być zmienione tylko przez administratora platformy. W celu zmiany danych należy wysłać wiadomość z informacją zawierającą nowe dane na adres mailowy: akademia_parp@parp.gov.pl. Wiadomość powinna zostać wysłana z adresu mailowego, który został użyty podczas rejestracji konta.

5. Jak wrócić do realizacji kursu po przejściu do strony internetowej lub dokumentu PDF?

W kursach znajdują się linki prowadzące do dokumentów PDF lub stron internetowych, które po kliknięciu przez użytkownika prowadzą go do nowo otwartej zakładki. Aby wrócić do realizacji kursu, należy odszukać i najechać kursorem na ikonę przeglądarki znajdującą się na dolnym pasku zadań (Obraz 24.). Ostatnim krokiem będzie kliknięcie miniatury okna zakładki z kursem.

Obraz 24.
Kursy online