Tematyka

  • Wprowadzenie

    Drodzy uczestnicy kursu,

      Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:
    1. zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
    2. notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia);
    3. zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

    Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

    Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.

    Owocnej nauki!
    Zespół Akademii PARP


    • 0h 45m

      Rozdział 1. Przygotowanie się do negocjacji handlowych

      W pierwszym rozdziale kursu on-line zapoznacie się ze strukturą procesu negocjacji i alternatywami wobec tej techniki rozwiązywania konfliktów w biznesie. Dowiecie się, czy etapy procesu negocjacyjnego muszą zawsze przebiegać w tej samej kolejności i poznacie konsekwencje błędnego rozpoznania etapu procesu negocjacji.

      Przyjrzycie się też procesowi przygotowań do negocjacji i poznacie najczęściej popełniane błędy na tym etapie, tak byście sami nie musieli ich powtarzać.


      •  Lekcja 1.1. Czym są negocjacje handlowe? Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 1.2. „Praca domowa” przed negocjacjami Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 1.3. Błędy na etapie przygotowania do negocjacji Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test 1. Test (Quiz)
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 1.1. Czym są negocjacje handlowe? jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.2. „Praca domowa” przed negocjacjami jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.3. Błędy na etapie przygotowania do negocjacji jest oznaczona jako ukończona
    • 0h 35m

      Rozdział 2. Prowadzenie spotkania negocjacyjnego – prowadzenie dyskusji

      Gdy już wiecie, jak dobrze przygotować się do negocjacji, czas skupić się na tym, co wydarzy się, gdy już usiądziecie do negocjacyjnego stołu. W tym rozdziale kursu on-line nauczycie się, jak opanować emocje i sprawić, by dyskusja toczyła się gładko i w pożądanym przez Was kierunku. Dowiecie się, dlaczego dobrzy negocjatorzy nigdy nie mówią „nie” oraz poznacie sposoby przełamywania impasu.


      •  Lekcja 2.1. Prowadzenie dyskusji w sposób konstruktywny Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 2.2. Impas – postęp Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test 2. Test (Quiz)
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 2.1. Prowadzenie dyskusji w sposób konstruktywny jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.2. Impas – postęp jest oznaczona jako ukończona
    • 0h 25m

      Rozdział 3. Składanie propozycji

      Moment, w którym druga strona składa propozycję, jest momentem obarczonym szczególnym ryzykiem. Łatwo jest stracić wszystko, co dotychczas osiągnęliśmy cierpliwie budując porozumienie. W tym rozdziale dowiecie się, w jaki sposób składać rozsądne propozycje, które jednocześnie zabezpieczą Wasze interesy, oraz jak reagować na propozycje partnerów negocjacyjnych, by wspierać osiągnięcie porozumienia.


      •  Lekcja 3.1. Sposób składania propozycji Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.2. Reagowanie na propozycje Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test 3. Test (Quiz)
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 3.1. Sposób składania propozycji jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.2. Reagowanie na propozycje jest oznaczona jako ukończona
    • 1h 0m

      Rozdział 4. Zawieranie porozumienia

      Końcowa faza negocjacji to zawieranie porozumienia. Jej celem jest zawarcie transakcji i zamknięcie negocjacji. Zdarza się jednak, że przedłuża się ona w nieskończoność, a negocjacje stają się trudnym i wyczerpującym procesem. W tym rozdziale dowiecie się, z czym powinniście odejść od stołu, by negocjacje można było uznać za udane, jak radzić sobie z „trudnym negocjatorem” po drugiej stronie oraz jak rozpoznać manipulacje i umiejętnie na nie zareagować.

      •  Lekcja 4.1. Z czym powinniśmy odejść od stołu? Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 4.2. Porozumienie z „trudnym negocjatorem” Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 4.3. Trudne, wyczerpujące negocjacje Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 4.4. Manipulacja Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test 4. Test (Quiz)
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 4.1. Z czym powinniśmy odejść od stołu? jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 4.2. Porozumienie z „trudnym negocjatorem” jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 4.3. Trudne, wyczerpujące negocjacje jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 4.4. Manipulacja jest oznaczona jako ukończona