Tematyka

  • Wprowadzenie

    Drodzy uczestnicy kursu,

    kurs „Innowacja i kreatywność w biznesie” omawia rolę kreatywności i innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wyjaśnia, jak rozwijać postawy kreatywne, by budować innowacyjną firmę i osiągnąć sukces w biznesie.

    Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:

    1. Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
    2. Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
    3. Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

    Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt. „Jak skonsumować kurs on-line”.

    Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.

    Owocnej nauki!
    Zespół Akademii PARP


    • Rozdział 1. Wprowadzenie do innowacji i kreatywności w biznesie

      Rozdział poświęcony wprowadzeniu do problematyki kreatywności i innowacji w biznesie. Odpowiada na często zadawane przez przedsiębiorców pytanie – czy potencjał działań kreatywnych ma bezpośredni wpływ na rozwój innowacji w biznesie i tym samym konkurencyjności przedsiębiorstwa zarówno w ujęciu mikro jak i makro.

      Lekcja 1.1. Czym jest kreatywność oraz jakie korzyści może przynieść w biznesie?
      Lekcja 1.2. Czym są innowacje i jak mogą wspierać rozwój firmy?

      • Rozdział 2. Generowanie i zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie

        Dzięki informacjom zawartym w tym rozdziale usystematyzujesz wiedzę w zakresie generowania innowacji w firmie oraz poznasz cechy innowacyjnej firmy. Dowiesz się, czym jest komercjalizacja i dlaczego stanowi ważny element procesu zarządzania innowacjami. Zrozumiesz, że wdrażanie innowacji w biznesie niezależnie od ich skali wpływa na konkurencyjność firmy, a dodatkowo może być również źródłem dochodów np. ze sprzedaży wyników prac B+R.

        Lekcja 2.1. Generowanie innowacji w firmie
        Lekcja 2.2. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie. Komercjalizacja

        • Rozdział 3. Metody wspomagające kreatywność w biznesie

          W tym rozdziale dowiesz się, jak wspomagać kreatywność w biznesie wykorzystując np. metody oparte na swobodnych i wymuszonych skojarzeniach. Zrozumiesz, że inspirowanie i pobudzanie kreatywności w zespole ma duży wpływ na rozwój innowacyjnych pomysłów, a w konsekwencji innowacyjnych rozwiązań dla biznesu.

          Lekcja 3.1. Metoda Walta Disneya
          Lekcja 3.2. Metoda Kapeluszy Edwarda de Bono
          Lekcja 3.3. Cykl Deminga

          • Rozdział 4. Bariery kreatywności i innowacyjności

            W tym rozdziale poznasz najczęściej wymieniane bariery kreatywności i czynniki utrudniające działalność innowacyjną.

            Lekcja 4.1. Czynniki utrudniające działalność innowacyjną
            Lekcja 4.2. Bariery kreatywności