Tematyka
Wprowadzenie
Drodzy uczestnicy kursu,
kurs „Polityka cenowa przedsiębiorstwa” zawiera praktyczne porady i wskazówki dotyczące kształtowania cen swoich produktów czy usług, aby były one zarazem konkurencyjne, jak i korzystne dla przedsiębiorstwa.Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:
- Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
- Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
- Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.
Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt. „Jak skonsumować kurs on-line”.
Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.
Owocnej nauki!
Zespół Akademii PARP1h 0m
Rozdział 1. Cena jako instrument strategii przedsiębiorstwa
Rozdział został poświęcony roli ceny jako instrumentu strategii marketingowej. Dowiesz się z niego, jaka jest istota oraz funkcje cen, a także poznasz najważniejsze prawne aspekty zarządzania cenami. Zrozumiesz, jaką rolę pełnią ceny w tworzeniu wartości dla klienta oraz jakie są relacje pomiędzy ceną, a pozostałymi instrumentami strategii marketingowej przedsiębiorstwa.1h 30m
Rozdział 2. Czynniki wpływające na strategię cenową firmy
Rozdział został poświęcony czynnikom wpływającym na strategię cenową każdego przedsiębiorstwa. Dowiesz się, jaka jest ich istota i jak można je dzielić. Poznasz czynniki wynikające z makrootoczenia, czynniki związane z konkurencją, czynniki związane z zachowaniami nabywców oraz czynniki wynikające z wnętrza przedsiębiorstwa.1h 10m
Rozdział 3. Podstawowe strategie i metody tworzenia cen
Rozdział omawia podstawowe strategie cenowe oraz metody ich tworzenia. Poznasz strategie wyznaczania cen pod kątem ich wysokości oraz dowiesz się, jak ustalać ceny w oparciu o koszty, popyt oraz konkurencję.1h 0m
Rozdział 4. Ustalanie ceny ostatecznej
Rozdział został poświęcony dostosowaniu cen do aktualnej sytuacji rynkowej. Poznasz w nim koncepcję cyklu życia produktu, w oparciu o którą można zarządzać cenami w sposób dynamiczny i uwzględniać zmiany cen w czasie. W dalszej części rozdziału dowiesz się, jakie sposoby różnicowania cen można zastosować w celu ich adaptacji do aktualnej sytuacji rynkowej. Zrozumiesz także istotę rabatów cenowych i różne ich rodzaje.Certyfikat
Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu. Sprawdź, czy oceniłeś kurs – kliknij tutaj.