Tematyka
Wprowadzenie
Drodzy uczestnicy,
kurs „Media społecznościowe – kurs zaawansowany” zawiera praktyczne porady i wskazówki z zakresu prowadzenia firmowych kont social media i wykorzystania mediów społecznościowych w celu reklamy swojego biznesu. Kurs skierowany jest do osób planujących uruchomienie własnej działalności gospodarczej, przedsiębiorców już prowadzących swój biznes, osób pracujących w obszarze social media lub po ukończonym kursie online pt.: "Media społecznościowe w biznesie".
UWAGA! Kurs kierowany jest do osób posiadających podstawową wiedzę z obszaru mediów społecznościowych. Wszystkie osoby chcące wyciągnąć z kursu jak najwięcej wiedzy zapraszamy do skorzystania z kursu na poziomie podstawowym – kliknij tutaj.Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:
- Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
- Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
- Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.
Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt. „Jak skonsumować kurs on-line”.
Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.
Owocnej nauki!
Zespół Akademii PARP1h 20m
Rozdział 1. Tworzenie strategii działań organicznych i reklamowych
Nieusystematyzowane działania w social media mogą być przyczyną wielu rozczarowań, a kampanie prowadzone bez wcześniejszego planu będą po prostu pieniędzmi wyrzuconymi w błoto, dlatego warto stworzyć strategię i harmonogram działań. W social media nic też nie jest dane raz na zawsze, klienci szybko się nudzą i dlatego trzeba wciąż szukać nowych sposobów na zdobycie ich uwagi, łącząc działania organiczne z płatnymi formami. Analiza – ewaluacja – optymalizacja: te trzy działania prowadzone systematycznie i profesjonalnie zdecydowanie zwiększą szansę na podniesienie świadomości marki, a co za tym idzie, wzrost sprzedaży.1h 40m
Rozdział 2. Prowadzenie efektywnych, płatnych kampanii reklamowych i wizerunkowych w mediach społecznościowych
Codziennie o naszą uwagę walczą miliony nowych informacji, które trafiają do sieci. Ich twórcy chcą zdobyć zainteresowanie odbiorców. By wyróżnić się na ich tle, musimy w pełni wykorzystać potencjał kryjący się zarówno w treści, jak i grafice naszego contentu.
Obsługa klientów w social mediach jest wymagającym zajęciem, ale prowadzona profesjonalnie przyniesie naszej marce wymierne korzyści. Wybierając firmowe profile mediów społecznościowych musimy pamiętać, że otwieramy tym samym kolejne kanały komunikacji z klientami, którymi będziemy musieli skutecznie zarządzać w przyszłości. Dodatkowo warto wykorzystać monitoring mediów, by śledzić na bieżąco wszystkie informacje, które pojawiają się w sieci na temat naszej marki.
Zasięgi w social mediach opierają się na wzbudzaniu zaangażowania wśród naszych odbiorców. Rozpowszechniając informacje o naszym biznesie w mediach społecznościowych musimy pamiętać, że tu rządzą algorytmy. Znajomość tych zasad pomoże nam łatwiej osiągnąć zamierzony cel oraz wyprzedzić konkurencję.0h 50m
Rozdział 3. Zapisy prawa autorskiego i ich odzwierciedlenie w regulaminach
Poza regulaminami w mediach społecznościowych obowiązują nas również przepisy prawa. Warto zapoznać się z regulaminami portali, w których prowadzimy działania biznesowe, prywatne z resztą również oraz dbać o to, by treści przez nas publikowane respektowały prawa autorskie, w tym prawa do ochrony wizerunku. Takie działania uchronią nas w najlepszym wypadku przed karami i nieprzyjemnościami, a w najgorszym procesem w sądzie.
Profesjonalizacja platform mediów społecznościowych nakłada na użytkowników wiele obowiązków, ale również pozwala nam na ochronę naszych praw. Znajomość zasad obowiązujących w określonych społecznościach, połączona z wiedzą dotyczącą regulaminów, daje szansę na lepsze wyniki prowadzonych przez nas działań.Certyfikat
Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu. Sprawdź, czy oceniłeś kurs – kliknij tutaj.