Tematyka

  • Wprowadzenie

    Drodzy uczestnicy kursu,

    kurs „Marketing eksportowy” zawiera praktyczne porady i wskazówki w zakresie tworzenia strategii marketingowej i prowadzenia działań promocyjnych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych.
    Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:
    1. Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
    2. Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
    3. Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

    Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

    Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.

    Owocnej nauki!
    Zespół Akademii PARP

    • 1h 30m

      Rozdział 1. Wprowadzenie do działalności eksportowej przedsiębiorstwa

      W tym rozdziale poznasz podstawowe pojęcia związane z działalnością eksportową. Dowiesz się również, jak zaplanować wejście Twojej firmy na rynki zagraniczne, jakie kroki podjąć, aby przygotować skuteczną strategię marketingową Twojego produktu, który ma wejść na nowy rynek.

      Realizując poszczególne lekcje tego rozdziału, dowiesz się, jak znaleźć partnera biznesowego, który będzie odpowiadał Twoim potrzebom eksportowym. Zaznajomisz się z praktycznymi poradami i wskazówkami dotyczącymi tego, w jaki sposób prowadzić komunikację z zagranicznym kontrahentem.

      • Lekcja 1.1. Pojęcia i strategie obecności na rynkach zagranicznych Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 1.2. Wytypowanie produktu eksportowego i grupy docelowej Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 1.3. Strategia marketingowa w eksporcie Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 1.4. Zdobywanie partnerów zagranicznych jako czynnik sukcesu Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Rozdział 1. Test Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 1.1. Pojęcia i strategie obecności na rynkach zagranicznych jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.2. Wytypowanie produktu eksportowego i grupy docelowej jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.3. Strategia marketingowa w eksporcie jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.4. Zdobywanie partnerów zagranicznych jako czynnik sukcesu jest oznaczona jako ukończona
    • 1h 40m

      Rozdział 2. Kampania marketingowa skierowana do grupy docelowej

      W tym rozdziale wyjaśnimy, na czym polega pozycjonowanie produktu na rynku eksportowym oraz podpowiemy, jakie narzędzia możemy do tego wykorzystać. Zwrócimy szczególną uwagę na sposoby promocji, analizując poszczególne jej etapy – od planowania kampanii do oceny działań i monitoringu. Zajmiemy się też problemem zmieniających się oczekiwań klientów. Wyjaśnimy, jakie korzyści niesie za sobą oferowanie usług na wyższym poziomie.

      • Lekcja 2.1. Narzędzia i metody pozycjonowania produktu na rynku eksportowym Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 2.2. Marketing mix w eksporcie – część 1 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 2.3. Marketing mix w eksporcie – część 2 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 2.4. Promocja produktów eksportowych Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 2.5. Orientacja na wyższy poziom usługi – jak sprostać wymaganiom klienta? Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Rozdział 2. Test Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 2.1. Narzędzia i metody pozycjonowania produktu na rynku eksportowym jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.2. Marketing mix w eksporcie – część 1 jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.3. Marketing mix w eksporcie – część 2 jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.4. Promocja produktów eksportowych jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.5. Orientacja na wyższy poziom usługi – jak sprostać wymaganiom klienta? jest oznaczona jako ukończona
    • 1h 0m

      Rozdział 3. Standardy obsługi w biznesie międzynarodowym

      W tym rozdziale poznasz zasady organizacji spotkań z potencjalnymi kontrahentami oraz dowiesz się, jak prowadzić negocjacje z partnerami biznesowymi. Dowiesz się, jak powinna zostać napisana oferta Twojego produktu. Nauczysz się tego, jak przygotować się do spotkania z importerami. 

      Podczas lekcji w ramach tego rozdziału zostanie poruszona również tematyka różnic kulturowych. Dowiesz się, jak ważna jest znajomość panujących obyczajów w kontekście spotkań biznesowych.

      • Lekcja 3.1. Organizowanie spotkań z importerami Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Lekcja 3.2. Eliminacja błędów negocjacyjnych Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione: You are a(n) Student
      • Rozdział 3. Test Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że wszystkie z poniższych warunków są spełnione:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 3.1. Organizowanie spotkań z importerami jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.2. Eliminacja błędów negocjacyjnych jest oznaczona jako ukończona
    • Certyfikat

      Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu. Sprawdź, czy oceniłeś kurs – kliknij tutaj