Tematyka

  • Wprowadzenie

    Drodzy uczestnicy kursu,

    Kurs „Zarządzanie kryzysowe w MŚP” zawiera praktyczne porady i wskazówki dla osób prowadzących działalność gospodarczą i chcących nabyć praktyczne umiejętności zarządzania kryzysem w firmie. 

    Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:

    1. zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
    2. notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia);
    3. zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

    Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

    Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.

    Owocnej nauki!
    Zespół Akademii PARP

    • 0h 45m

      Rozdział 1: Przyczyny i objawy powstawania sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie

      Kryzys może powodować ogromne zawirowania w przedsiębiorstwie. Dlatego, zanim właściciel firmy podejmie jakiekolwiek działania, powinien umieć dobrze rozpoznać przyczyny i objawy takiego zagrożenia. Przyczyny mogą pochodzić z różnych źródeł, zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz firmy. Może to być utrata kluczowego klienta albo ogłoszenie przez rząd stanu epidemii i zamrożenie gospodarki. Przedsiębiorca może również wykorzystać dobrze przygotowane analizy i modele, które będą pomocne jako wskaźniki nadchodzącego zagrożenia.


      •  Lekcja 1.1. Przyczyny sytuacji kryzysowych Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 1.2. Objawy różnych sytuacji kryzysowych Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test Rozdział 1 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 1.1. Przyczyny sytuacji kryzysowych jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.2. Objawy różnych sytuacji kryzysowych jest oznaczona jako ukończona
    • 1h 0m

      Rozdział 2: Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie

      Zarządzanie w kryzysie obejmuje wiele obszarów, które funkcjonują również w sytuacji normalnej. Przygotowując się zatem na trudną sytuację przedsiębiorca powinien elastycznie ustalić cele strategiczne (długoterminowe) i krótkoterminowe i być przygotowanym na ich ewentualną zmianę. Do identyfikacji sytuacji kryzysowych można wykorzystać analizę SWOT, koncentrując się na sytuacjach, które potencjalnie mogą stanowić zagrożenie dla przedsiębiorstwa.


      •  Lekcja 2.1. Krótkoterminowe cele przedsiębiorstwa, ich realizacja i zmiana w obliczu kryzysu Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 2.2. Długoterminowe cele przedsiębiorstwa, ich realizacja i zmiana w obliczu kryzysu Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 2.3. Etapy w zarządzaniu kryzysem Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test Rozdział 2 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 2.1. Krótkoterminowe cele przedsiębiorstwa, ich realizacja i zmiana w obliczu kryzysu jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.2. Długoterminowe cele przedsiębiorstwa, ich realizacja i zmiana w obliczu kryzysu jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.3. Etapy w zarządzaniu kryzysem jest oznaczona jako ukończona
    • 2h 0m

      Rozdział 3: Różne reakcje na kryzys

      Przedsiębiorca bardzo różnie może reagować na kryzys. Jeśli jest dobrze przygotowany (opracował,  uaktualniał i testował plan kontynuacji działania i plan działania na wypadek awarii), to zwiększa swoje szanse na przetrwanie w trudnej sytuacji. Działania przedsiębiorcy skupią się między innymi na obszarach cen, kosztów i ich optymalizacji, restrukturyzacji i dywersyfikacji ryzyka. Pomocne okażą się także różne programy unijne i rządowe.


      •  Lekcja 3.1. Ceny i kontrahenci Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.2. Struktura kosztów, koszty utopione – działania w świetle kryzysu Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.3. Dywersyfikacja ryzyka i jej wpływ na strategię antykryzysową Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.4. Restrukturyzacja i downsizing Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.5. Programy unijne i rządowe - wsparcie w kryzysie Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.6. Zarządzanie w kryzysie – aspekty psychologiczne Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test Rozdział 3 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 3.1. Ceny i kontrahenci jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.2. Struktura kosztów, koszty utopione – działania w świetle kryzysu jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.3. Dywersyfikacja ryzyka i jej wpływ na strategię antykryzysową jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.4. Restrukturyzacja i downsizing jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.5. Programy unijne i rządowe - wsparcie w kryzysie jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.6. Zarządzanie w kryzysie – aspekty psychologiczne jest oznaczona jako ukończona
    • Certyfikat

      Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów. Jeżeli pomimo ukończenia kursu nie masz możliwości wygenerowania certyfikatu upewnij się, że oceniłeś kurs.