Tematyka

  • Wprowadzenie

    Drodzy uczestnicy kursu,

    Kurs „E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany” zawiera praktyczne informacje i porady dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy, osób pracujących w obszarze e-commerce lub po ukończonym kursie online pt.: "E-commerce i marketing internetowy w MŚP"

    UWAGA! Kurs kierowany jest do osób posiadających podstawową wiedzę z obszaru e-commerce. Wszystkie osoby chcące wyciągnąć z kursu jak najwięcej wiedzy zapraszamy do skorzystania z kursu na poziomie podstawowym – kliknij tutaj.

    Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:

    1. Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
    2. Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
    3. Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.

    Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.

    Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.

    Owocnej nauki!
    Zespół Akademii PARP

    • 1h 20m

      Rozdział 1. E-biznes i i e-commerce w praktyce

      Aktywność e-commerce stała się jednym z najczęściej podejmowanych działań przed przedsiębiorców. Ten sposób dotarcia do odbiorców jest nie tylko efektywny, ale także przynosi coraz większe zyski. Jednak przed podjęciem działań e-commerce nie tylko trzeba zapoznać się z podstawowymi informacjami (zawartymi w kursie podstawowym), ale także należy zrozumieć różnicę pomiędzy różnymi platformami e-commerce, pomiędzy modelami sprzedażowymi, zrozumieć dogłębnie zaawansowane kwestie prawne, by w praktyce nie narażać się na koszty i konsekwencje prawne nieprawidłowego prowadzenia działań sprzedażowych w sieci. Te wszystkie kwestie poruszone zostaną właśnie w rozdziale 1 kursu zaawansowanego.
      •  Lekcja 1.1. Omnichannel vs multichannel Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 1.2. Własny e-commerce czy współpraca z partnerami? Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 1.3. Zaawansowane kwestie prawne i obsługa klienta Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 1.4. Trendy w e-commerce Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test Rozdział 1 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 1.1. Omnichannel vs multichannel jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.2. Własny e-commerce czy współpraca z partnerami? jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.3. Zaawansowane kwestie prawne i obsługa klienta jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 1.4. Trendy w e-commerce jest oznaczona jako ukończona
    • 1h 10m

      Rozdział 2. Praktyczne przygotowanie platformy

      Przygotowanie platformy e-commerce nie jest niestety działaniem jednorazowym. By nasz sklep online dobrze funkcjonował, bardzo wiele czynności, np. te związane z tworzeniem contentu czy pracą nad widocznością sklepu musimy powtarzać regularnie. Jednak mając przygotowaną strategię aktywności e-commerce, analizę UX czy rozpisaną mapę podróży klienta w naszym e-commerce będzie nam łatwiej ustawić hierarchię istotności poszczególnych aktywności. Tym wszystkim zajmiemy się w praktycznym rozdziale 2.
      •  Lekcja 2.1. Wstępne przygotowania do działań marketingowych w e-commerce Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 2.2. Zaawansowane projektowanie funkcjonalności Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 2.3. Optymalizacja działań e-commerce Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test Rozdział 2 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 2.1. Wstępne przygotowania do działań marketingowych w e-commerce jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.2. Zaawansowane projektowanie funkcjonalności jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 2.3. Optymalizacja działań e-commerce jest oznaczona jako ukończona
    • 1h 30m

      Rozdział 3. Mierzalność, analiza zaawansowana oraz użyteczność w e-commerce

      Zdobywanie wiedzy o procesach zakupowych klienta jest długotrwałe, wymaga wiele wysiłku i zaangażowania. Jednocześnie jest to konieczne do funkcjonowania oraz tworzenia przewagi konkurencyjnej w świecie e-commerce. Optymalizacja poszczególnych wskaźników, tworzenie person zakupowych oraz mocno akcentowana ostatnimi czasy rola UX powoli stają się standardem w internetowej przedsiębiorczości.  Dbałość o te elementy, jako niezbędne do rozwoju naszego e-sklepu, to działania ciągłe, wymagające powtarzalności i cyklicznej walidacji, jednak także bardzo słuszne i efektywne. Wszystkie nasze aktywności powinny być rozpatrywane w połączeniu z aspektem pozyskiwania leadów i ponownego zapraszania do skorzystania z naszej oferty czy usług osób, które już kiedyś były naszymi klientami.

      •  Lekcja 3.1. Tworzenie ścieżek zakupowych w e-commerce Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.2. Wskaźniki mierzalne i tworzenie person zakupowych Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.3. UX w e-commerce Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.4. Leady Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Lekcja 3.5. Kategorie produktowe Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że: You are a(n) Student
      •  Test Rozdział 3 Pakiet SCORM
        Ograniczony Niedostępne, chyba że:
        • You are a(n) Student
        • Aktywność Lekcja 3.1. Tworzenie ścieżek zakupowych w e-commerce jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.2. Wskaźniki mierzalne i tworzenie person zakupowych jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.3. UX w e-commerce jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.4. Leady jest oznaczona jako ukończona
        • Aktywność Lekcja 3.5. Kategorie produktowe jest oznaczona jako ukończona
    • Certyfikat

      Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów. Jeżeli pomimo ukończenia kursu nie masz możliwości wygenerowania certyfikatu upewnij się, że oceniłeś kurs.