Tematyka
Wprowadzenie
Drodzy uczestnicy kursu,
kurs „Budowanie i utrzymywanie relacji z klientem” zawiera praktyczne informacje dotyczące technik i narzędzi pomocnych w budowaniu pozytywnych i trwałych relacji z klientem.
Jeśli chcecie wynieść z kursu jak najwięcej wiedzy i umiejętności:
- Zapiszcie swoje cele: po co robicie ten kurs?
- Notujcie najważniejsze informacje (przygotujcie notatnik, w którym będziecie rozwiązywać ćwiczenia).
- Zaplanujcie terminy przejścia poszczególnych części kursu.
Uzasadnienie powyższych działań i inne wskazówki znajdziecie w kursie pt.: „Jak skonsumować kurs on-line”.
Po zakończeniu kursu podzielcie się z nami pomysłami i opinią.
Owocnej nauki!
Zespół Akademii PARP1h 10m
Rozdział 1. Marketing relacji
W rozdziale pierwszym zapoznasz się z zagadnieniem marketingu relacji. Dowiesz się dlaczego warto zadbać o to, aby Twoi klienci poczuli się wyjątkowo. Poznasz różne typy osobowości klientów oraz nauczysz się z nimi skutecznie komunikować.
1h 10m
Rozdział 2. Obsługa klienta
W tym rozdziale poruszone zostaną zagadnienia związane z obsługą klienta, jej znaczeniem i wpływem na długoterminowe budowanie i utrzymywanie relacji z klientami. Dodatkowo przenalizowane zostaną podstawowe zasady profesjonalnej obsługi klienta oraz powszechnie przyjęte standardy takie, jak między innymi biznesowy savoir vivre. Przedstawione zostaną praktyczne przykłady z zakresu zarządzania kryzysem w relacji z klientem, a także istota budowania zespołu zorientowanego na dobrą obsługę klienta.
1h 10m
Rozdział 3. Budowanie relacji – jak to zrobić?
W tym rozdziale przybliżymy zagadnienie badania potrzeb klienta: wyjaśnimy czym ono jest, zaprezentujemy metody przeprowadzania go oraz odpowiemy na pytanie, dlaczego ma tak ważne znaczenie w kontekście budowania relacji z klientami. Zgłębiony zostanie obszar komunikacji: opowiemy między innymi o podziale środków komunikacji, kanałów komunikacji, barier komunikacyjnych. Wyjaśnimy czym są negocjacje i perswazja oraz jak z nich umiejętnie korzystać. W dalszej części przedstawione zostaną sposoby budowania relacji, takie jak doradztwo, personalizacja, angażowanie, troska o doświadczenia klienta.
1h 10m
Rozdział 4. Utrzymywanie relacji z klientem
W tym rozdziale poruszymy bardzo istotne kwestie związane z utrzymywaniem relacji z klientami, które w ujęciu długoterminowym są korzystne dla przedsiębiorstwa. Omówione zostaną wybrane strategie, które wspierają proces wspierania utrzymywania relacji, a także wskaźniki badające skuteczność podjętych przez firmę działań. W dalszej części przedstawione zostaną metody badania satysfakcji klienta i narzędzia takie jak promocje, rabaty, oferty specjalne, programy lojalnościowe oraz system CRM.
Certyfikat
Certyfikat będzie dostępny po ukończeniu wszystkich lekcji i testów oraz po ocenieniu kursu. Sprawdź, czy oceniłeś kurs – kliknij tutaj.